Pages

Saturday 19 November 2011

Salam 1Malaysia, 0Indonesia, Eh, 0Myanmar


O.K., telahan aku terdahulu terbukti silap. Peluang yang kerap terlepas kemudiannya hadir juga dan disudahkan pada waktu yang tepat, lalu Malaysia mara tahap demi tahap sehingga melangkah ke final. Tahniah kali berikutnya. Kejayaan suatu perjalanan, bukan destinasi. Bagus keyakinan barisan penyerang semakin meningkat, walaupun penyudah perlu diasah lagi. Siap sedia untuk menghadapi pembalasan dendam. Dari Vietnam.

Bukan Indonesia ke? Mereka akan berjuang menentang Myanmar, untuk merebut pingat gangsa. Bagaimana jadi begitu? Oh, mereka tertekan dengan sorakan penyokong sendiri, lalu tewas di separuh akhir.

Kemas kini:

Final: Malaysia vs. Indonesia

Sekali lagi pasukan Malaysia akan naik Barracuda. Kalau itu kenderaan rasmi Malaysia dari hotel ke stadium setiap kali ke sana, serius aku tak tau ancaman keselamatan merangkap misconduct bagaimana lagi sebenarnya yang boleh menyebabkan perlawanan dimainkan di stadium tanpa penonton, atau stadium berkecuali, atau dikenakan denda ke atas tuan rumah dalam kurungan PSSI. 'Menariknya', tiada pernyataan kesal atas sikap penonton pun diungkapkan oleh PSSI atau mana-mana pegawai tuan rumah. Bunyinya tak berbaik sangka, tapi aku syak angkara penonton memang disengajakan dan dimotivasikan. God bless Malaysia!  

2 comments:

Yazid Yusof said...

Kalah ko malam nie .. hhuhh...

Adam Ghedodin said...

Iya dong, emangnya "Indonesia Bisa"... "Bisa Kalah!".