Pages

Friday 11 November 2011

Merakyatkan Ekonomi Selangor: Furniture City?


Bagaimana hendak dibayangkan berapa luas agaknya sebuah kawasan seluas 700 ekar? 700 ekar bersamaan 2,832,799 meter persegi. Mengikut piawaian padang bola sepak FIFA, saiz maksimum sebuah padang ialah 10,800 meter persegi (120 meter x 90 meter). Ertinya, 700 ekar seluas 262 buah padang bola sepak standard maksimum FIFA.

BN Selangor patut ambil peluang ini untuk tuntut penjelasan dalam Dewan Negeri. Kemungkinan dihalau oleh Speaker itu soal lain. Yang penting ambil peluang ini untuk pastikan mekanisme semak dan imbang masih subur, terutama dalam negeri yang ditadbir PR, yang kununnya teluslah sangat. Kalau kena halau sekalipun, media arus perdana bukankah ramai dan sentiasa menanti untuk memberi khidmat sokongan saban hari saban malam.

Rakyat, khususnya Bumiputera di luar bandar berhak dapat sebanyak mungkin maklumat, sebelum membuat keputusan terbaik dalm PRU-13. Mereka berhak dapat gambaran paling jelas dan tepat, sama ada BN atau PR yang lebih ikhlas membela nasib Bumiputera, ataupun dua-dua pun 2 x 5, bermuka-muka di depan khalayak pengundi yang berbeza.

No comments: